Saturday, May 14, 2022

Bariatrik - Part 7

 Ultrasound

13 Mei 2022, Bangun awal hari ni, 5 pagi dah bangun pastu kejut wife untuk beliau bersahur, dah beberapa hari buat puasa enam tapi tak makan sahur, masuk petang aje, dah melepek kat sofa depan tv. Pukul 5.30 saya dah bergerak ke KL, ikut hiway PLUS, sebelum2 ni ikut LEKAS aje tapi kali ni nak cuba ikut Sg Besi lak, mana tahu lagi lekas dari LEKAS. Trafik kali ni macam memudahkan aje, takde lagi kena jem yg tahap gaban, gerak kul 5.30 pagi, isi minyak kat RNR Seremban sekali solat subuh pastu pukul 7.15 dah sampai, itu pun drive ala2 sajat, ikut had laju, kalau drive ikut Fast & Furios, mahu awal dah sampai HAT tu.

Kawasan hospital memang lengang, dapat parking sebelah lif, kalau datang pukul 8, parking mahu sampai AEON Wangsa Maju ni...ha ha ha.. Pukul 7.45 dah sampai kat Jab Xray, terpaksa menunggu lama sikit pasal pindaan tarikh yg Dr Tarmizi buat hari tu ada masalah sikit. Staff bertugas tak jumpa tarikh pindaan tu, nasib baik saya tunjukkan list call yg staff xray ada telefon hp saya 2 hari lepas, baru diaorang boleh trace si pemanggilnya. 

8.45 pagi nama dipanggil, terus ke bilik ultrasound, Dr perempuan yang handle, segannya perut ku dipegang2 oleh kaum hawa ni...ha ha ha... Dapat detect ada batu pada hempedu, alamak..... harap2 jangan sampai ianya memberikan kesan pada ops Bariatrik saya nanti...  Dr maklumkan kena tunggu respond dari Dr Termizi pasal batu ni, Laporan dihantar secara emel maka saya dibenarkan balik dulu. Lupa lak, malam tadinya kena puasa start jam 12 malam, jadi saya dah boleh makan lepas ni, target nasi vanggey Setapak Rampai...jeng jeng jeng...



Belah kanan lengang.....




Belah kiri pun lengang...rezeki orang datang awal ni...ha ha ha




Kaunter Jab xray pun belum ada orang, punyalah awal saya datang nak mengelakkan jem kat Lembah Kelang...




Bilik godeh2 perut den...segannya...ha ha ha...




...

No comments:

Post a Comment