Wednesday, May 11, 2022

Bariatrik - Part 6

 Balik saja rumah, terus maklumkan kepada wife, beliau dengan gigihnya membuat carian kat Shopee, nak cari yang termurah, sesuai dengan budget yang kami ada, Nasib baik beliau dah terbiasa beli macam2 barang kat Shopee, carian susu ni macam celah gigi beliau aje, senang2 aje beliau jumpa, baru 3 kali click aje, susu ni ada 4 flavour bagi produk Nestle ni, ada flavour Strawberi, kopi, vanila dan cokelat. Harga pun lain2 juga setiap flavour, saya pilih vanila dan kopi dulu, sebab murah sikit dari flavour yang lain dan nak cuba try test dulu samaada dua flavour ni boleh ngam dengan anak tekak atau tak...ha ha ha..


Kadang-kadang termenung gak, berani ke aku nak jalani pembedahan ini? Apalah kesan2 sampingan yang akan aku lalui nanti, sihat ke? sakit ke? Boleh masuk salah simpang bila difikirkannya... Terdetik juga dalam hati, banyak baju2 yg kecik aku boleh pakai semula lepas ni...mmmmm harap2 muatlah. Dekat satu lori gak baju yang tak muat tu...


Call balik person in charge untuk sleep study selepas Dr Termizi pinda tarikh xray, nasib baik boleh pinda tarikh, kos sleep study pun dah dekat RM250 jugalah, semua all in katanya, saya buat dirumah saja, Dr Termizi yang cadangkan, kalau buat kat HAT jauh katanya sebab saya tinggal di Seremban. Kesian nak travel lagi pun bacaan dirumah jauh lebih tepat berbanding kat hospital sebab kita tidur macam biasa, tidur dikatil yang kita biasa berbanding di wad, tempoh 6 jam paling2 minima diperlukan untuk pemantauan sleep study ni. Harap2 ianya dipermudahkan buat saya.





Jadual checklist terbaru yang telah dipinda. Tinggal dua lagi fasa sebelum boleh dapat tarikh pembedahan nanti. 



Jadual pemakanan yang dikeluarkan Cik Farah, klinik pemakanan HAT KL. Cantik orangnya, ramah dan mesra, sangat2 membantu. Siap beliau cakap, lepas ni En Zaidi akan selalu jumpa saya...i loike...ha ha ha..



...

No comments:

Post a Comment