Wednesday, March 5, 2014

Sarapan di Warung Hajah Robiah

Sebenarnya aku dah beberapa kali bersarapan disini cuma belum tergerak nak masukkan entrynya dan hari ni barulah dibukakan pintu hatiku untuk menulisnya...ha ha ha.. Hari ni menu aku ringkas aje, aku order lontong, telur ayam kg separuh masak 2 biji dan teh tarik. 


Menu berkhasiatku...

Lokasi kedai ni terletak di Limbongan, kalau nak senang, cari landmark utamanya adalah Hotel Formosa Garden, Limbongan dan warung ni terletak betul-betul dihadapan hotel ni. Beroperasi setiap hari Selasa sehingga hari Ahad bermula jam 6.30 pagi hingga 11.30 pagi sahaja. Warung ni berkonsep macam medan selera juga, ada beberapa stall dibawah pengurusan warung ni. Macam biasa, kuih muih dan air dibawah pemilik warung dan stall-stall yang ada milik peniaga lain. Sekejap...nak ingat balik stall-stall yang ada...

Masuk aje warung ni, sebelah kiri ada stall menjual pelbagai jenis satay kemudian ada stall menjual bubur nasi dan dua tiga menu, tak ingat...im sowyyy... kemudian ada stall roti canai dan juga stall nasi ayam. Sebelah kanan pulak ada stall menjual roti jala, cekuduk ikan bilis dan popiah kot.. Sebelah dia ada stall menjual ketupat daun palas, stall sup-sup, goreng-goreng dan sebelah stall tu pulak ada menjual pelbagai jenis soto dan juga lontong. Bahagian belakang sekali tempat buat air. Tengah-tengah warung ada station kuih muih dan nasi lemak bungkus serta kaunter bayaran. Kira banyak juga stall kat sini dan menunya juga pelbagai pilihan untuk sarapan pagi.

Soal rasa, menu yang saya order hari ni seperti lontong dan telur ayam separuh masak memang best. Lontong dia memang berasa, kenalah dengan selera buas saya..ha ha ha.. Dan telur pula tidak terlalu cair atau terlalu masak, orang putih kata...just nice. Saya rekomen tuan-tuan bersarapan diwarung ni, tempat duduk banyak terutama bahagian disebelah dalam. Parking pula disepanjang bahu jalan utama, insyallah polis trafik tidak akan mengeluarkan saman kerana ianya tidak menggangu flow trafik. Saya dah mencuba, anda bila lagi?...


Telur ayam kampung separuh masak, ditambah dengan kicap dan lada sulah secukup rasa, bakal memberikan tenaga  tambahan sepanjang hari dan juga dimalam hari...ha ha ha..


Bahagian dalam...

Ada papantanda, insyallah anda tidak akan terlepas. Kalau terlepas juga...Ado Den Kisah!!!...


...

No comments:

Post a Comment