Wednesday, May 11, 2022

Bariatrik - Part 3

 20 April 2022, Op Dr Rizal Abd Kadir menghubungi saya dan maklumkan untuk menghubungi Op Kol Dr Rafizi Che Rus segera bagi mengesahkan tarikh temujanji di Hospital Angkatan Tentera di Kuala Lumpur. Op Kol Dr Rafizi merupakan sahabat satu batch juga cuma beliau dalam C Coy dan saya dalam E Coy. Kami tidaklah rapat sangat namun beliau sentiasa menyokong aktiviti batch disebalik tabir. Setelah menghubugi beliau, beliau meminta saya melapangkan masa pada 26hb Apr nanti dan waktu temujanji nanti adalah pada jam 10 pagi.



Hari yang dinantikan telah tiba, pukul 10 tepat saya dah berada di HAT KL, saya WA beliau dan juga call beberapa kali namun tidak berjawab, saya pasti beliau sedang sangat-sangat sibuk. Dalam hati saya dah berbisik, sehingga jam 12 andai beliau tidak respond, saya nak keluar baris dan mungkin tidak akan kembali lagi. 11.30 pagi beliau melambai kearah saya dari kaunter klinik perubatan, hajat saya untuk keluar baris terpadam nampaknya...ha ha ha...


Beliau minta maaf banyak2 sebab HP beliau tertinggal dibilik rawatan, memang nampak kesibukan beliau sampaikan kami takde masa nak berselfie, memang saya suka berselfie sebab nak jadikan bahan bukti pertemuan. Tiba-tiba beliau minta saya buat ECG dulu, lepas buat ECG dan dah lihat laporan ECG tersebut, terus beliau suruh buat ECHO pula dan kali ini beliau sendiri yang handle/operate mesin. Selesai ECHO, beliau ajak ke bilik beliau semula, beliau terangkan satu persatu apa prosedur yang beliau ingin lakukan, paling menarik bila beliau terangkan kos keseluruhannya....RM12k. Saya rasa bilik beliau tiba-tiba dah semakin sempit...ha ha ha..



...

No comments:

Post a Comment