Wednesday, May 11, 2022

Bariatrik - Part 1

 Awal Januari 2022 saya diserang sakit yang memilukan dibahagian pinggang belakang, Kerana tak tahan sakit, saya meminta anak menghantar ke Klinik Penawar di Ampangan. Doktor mengesahkan saya terkena penyakit batu karang selepas beliau menguji sample air kencing saya cuma dimana batu karang itu berada, ianya tidak dapat disahkan. Dibekalkan ubat tahan sakit dan saya bergantung sepenuhnya pada ubat tersebut. Hari ketiga saya menghubungi seorang Doktor di Hospital Beacon di PJ, Op Doktor Raja Shahrul, junior saya ketika menuntut di RMC dulu, beliau setkan tarikh temujanji pada 7hb Januari 2022, hari Jumaat, saya ingat lagi.


Op Doktor Raja Shahrul, junior saya yang paling baik hati terhadap senior2nya.

Sebenarnya hari tu beliau off  tapi memandangkan beliau sayang senior seperti saya, beliau sanggup menyantuni kehadiran saya. Dari awal lagi temujanji saya tu dah menimbulkan banyak masalah, time buat ultrasound, memerlukan 2 orang nurse untuk membantu, sampai sakit dada saya digodehnya..ha ha ha... Nak baca BP pun sama, sampai 3 kali nurse terpaksa cari kain yang sesuai untuk balut lengan saya, semua tak muat.. 

Tibalah masanya untuk face to face dengan beliau, wife ikut sekali dan sepanjang saya mendapatkan rawatan kali ini, wife tak pernah gagal mengiringi saya, Kerisauan beliau bukan setakat batu karang yang saya hadapi tetapi berat badan saya yang terlalu obersiti sampaikan peralatan kesihatan/perubatan pun susah untuk dicari. Beliau menegur saya secara berhemah dan serius untuk saya reduce weight saya, dan beliau juga turut meminta izin andainya saya bersetuju dengan idea beliau, beliau nak start the ball rolling. Saya mohon masa untuk berfikir....



...

No comments:

Post a Comment