Wednesday, April 1, 2015

Sarapan Pagi Pulut Kuning - Restoran Matt

Pertama kali singgah ke kedai ini bila dipelawa oleh seorang rakan..Masa tu malu-malu, hanya order air limau suam sahaja. Kali ni bila lalu lagi kawasan tu, saya ajak wife singgah dan bersarapan disana.



Nama kedai Restoran Matt, terletak betul-betul depan Pasaraya Giant Taman Permata.



Menu kedai ni simple aje tapi rasanya memang best, awal pagi dah ada jual pulut kuning dan  pelbagi menu lain.



Menu saya.

Semasa saya makan, ramai yang saya lihat membungkus kuah kacang dan lontong, seperti yang dilihat pada gambar mula-mula tu, ianya dah disiapkan dalam bungkusan banyak-banyak, pelanggan tak perlu menunggu lama. Bilangan kerusi pun agak terhad sebab keluasan kedai ni tapi sebagaimana cepatnya kedai ni dipenuhi, secepat itu juga ianya kosong, ramai pelanggan yang memahami keadaan ini, sebab tu mereka tak duduk minum lama-lama.

Soal rasa, saya sangat-sangat suka, wife dan anak-anak ambil menu yang berbeza dan semua komen sedap. Layanan pun pantas, tempahan air cepat sampai, nak bayar pun lagilah laju, masa duduk dah ada orang kira dari belakang, pergi kaunter, tunjuk meja, dah dapat harga, takyah nak cakap-cakap tadi makan apa.

Kedai ni terletak di kawasan perniagaan Taman Permata, bersebelahan Taman Melawati, Kuala Lumpur, betul-betul menghadap pintu masuk utama Pasaraya Giant, parking boleh pilih parking didepan kedai ataupun dikawasan Giant. Saya dah cuba, memang best dan sedap. Harga berpatutan, cubalah lah kalau tuan-tuan kesana...


...

No comments:

Post a Comment