Tuesday, April 28, 2015

ABC Big Bowl Ice - Batu Berendam



First time try ni...



Yang ni diaorang panggil snow ice...air batu yang dikisar agak halus dari biasa...



Yang ni Ice Shave atau kita panggil air batu campur sebab air batu dia dikisar mcmorder ABC..ki ki ki



Wafi pun nak makan juga tapi kami bagi makan buah  tembikai aje, air batu tak boleh, keras sangat.



Ada juga ngonyel-ngonyel menu panas selain air batu kisar aje..


Pertama kali try minum kat Big Bowl Ice ni sebab anak-anak duk ajak selalu, saya malas nak pergi sebab suka makan ABC aje, kalau dah macam-macam ni, saya agak khuatir juga. Kami pergi ke kedainya yang terletak berdekatan Pasar Borong Batu Berendam, Big Bowl Ice ni rasanya dah mula mendapat tempat di hati rakyat Negeri Melaka ni sebab banyak dah kedai ni dibuka, kalau tak silap saya, dah empat kedai ni dibuka disekitar Melaka.

Rupa-rupanya dia ada pelbagai menu untuk dipilih, air batu yang dikisar lak ada dua tiga jenis, jenis snow lah, jenis abc lah, jenis puddinglah kira macam-macam pilihan lah buat pengunjung. Kalau datang tu pastikan ambik kertas order, pensel dan menu kat kaunter, bawa ke meja dan diskus anak-beranak apa yang hendak diorder. Dah tulis dalam kertas order, bawa ke kaunter dan bayar. Kemudian duduk sehingga tempahan kita dihantar oleh pelayan. Senangkan...

Kami pergi malam, time tak hujan, kalau pergi diwaktu tengahari tentu lagi seronok, maklumlah minum air batu sejuk dikala matahari memancarkan cahayanya. Bagi saya, rasanya sedap, banyak pilihan dan juga saiz mangkuk, jangan terperanjat kedai ni juga menyediakan tempahan sebesar mangkuk nasi tambah, cuma kita larat habiskan atau tidak aje. Terletak sederet dengan Domino Pizza di Batu Berendam, kalau dari Cheng, persimpangan Domino Pizza ni terletak selepas simpang masuk Pasar Borong Batu Berendam. Sekarang dah senang, cari kat google, insyallah jumpa. Selamat mencuba.


...

No comments:

Post a Comment