Wednesday, April 1, 2015

Cendol Cheng


Hari tu lepas hantar anak ke latihan bola tampar, tekak rasa haus pulak, cakap dengan wife nak pekena cendol, dia cakap ok aje maka ke sinilah saya tuju. Gambar kedai takde, saja tak nak ambik, nak cari tak susah, kalau pergi kat Cheng, ada empat bank yang terletak berdekatan, ada bank simpanan nasional, maybank, alliance bank dan juga CIMB, kedai ni terletak berdepanan dengan CIMB, seberang jalan aje, tak jauh mana pun.




Kuih udang, nampak macam kuih udang Alor Gajah tapi bukan, rasa sosnya seakan-akan tapi kuih udangnya agak berbeza sedikit, agak keras.



Wife order laksa, dekorasi dia failed bagi saya tapi wife kata rasanya ok, maka saya bagi dua bintang...kui kui kui...



Cendol, cendolnya memang best, santan dan gula melakanya memang blend bersama-sama, saya menghirup hingga ketitisan yang terakhir. Cendol ni dia campur cincau dan kacang merah, masalahnya kacang merah dan cincau ni keras sedikit maka ianya menganggu kesyahduan untuk menghirupnya. Air batunya dikisar, tak macam cendol leman dawi Senawang, terasa puas dan sedap minumnya.....

Gerai ni macam dikira seperti medan seleralah, terletak bertentangan CIMB Cheng, ada sederet kedai-kedai kat sini dan kedai ni yang paling awal. Ada pakcik dan makcik menjaganya, bagi saya ianya bolehlah dijadikan tempat untuk menghilangkan dahaga dipetang hari. Cendol dia memang best, sama par dengan cendol jam besar cuma kalau tak dicampurkan cincau dan kacang merah keras, bagi saya dah lima bintang rasanya...ahakss


...

No comments:

Post a Comment