Friday, September 28, 2012

Kek Red Valvet - The Smiling Baker

Tah kenapa aku suka sangat makan kek red valvet, sebelum ni aku suka black forest kemudian chocolate fudge dan terbaru adalah kek ini... Wife masak kek ini mengikut resepi yang diperolehi dari kawan beliau di Kayangan Height, dah lama dah dapat resepi tapi wife takut nak cuba namun kali ni tah apa mimpi beliau, tah apa semangat yang meresap akhirnya beliau berjaya juga memasak kek ini dan aku juga berjaya makan kek ini tanpa banyak komplen...ha ha ha...



Icing jangan komplen, pasal ini amatur yang buat bukan pro...ha ha ha...

Dari dalam, layer yang tengah tu kurang krim pasal wife takut tak cukup krim tu buat sapu kat luar, tu yang nampak nipis aje line tengah-tengah kek tu.

Memang sedap kek yang wife aku masak ni, dapatlah juga kawan aku dari Dengkil rasa waktu beliau ke Melaka tempohari dan insyallah wife cakap nak repeat masak lagi...bolehlah aku repeat makan lagi...ahakss




....

No comments:

Post a Comment