Thursday, September 5, 2013

Popia Otak Otak, Pulau Gadong

Kita seringkali disajikan dengan otak-otak yang dibalut dengan daun kelapa sebelum dibakar diluarnya. Ianya akan dihidangkan secara panas-panas dalam bakul. Tapi tidak semua kedai makan yang menjualnya. Entry kali ini kita akan melihat otak-otak yang dibalut dengan kulit popia dan dihidangkan selepas digoreng dan bukan dibakar. Bayangkan kalau kita ingin makan otak-otak ni dengan harus menyediakan tempat pembakarnya, tentu payah bukan. Kali ini ianya memang mudah dan simple.

Diperkenalkan kali pertama pada tahun lepas oleh rakan sekilang, asalnya nak mencuba sahaja tapi sekarang dah jadi makanan utama yang dihidangkan kepada tetamu yang datang kerumah diwaktu petang, waktu malam kita makan menu lainlah...he he he... Ianya tersedia dalam pek yang mudah dibawa kerana mempunyai pemegang, mengandungi 30 biji dengan harga runcitnya adalah sebanyak RM12.00. Hanya perlu disimpan didalam peti sejuk, tak perlu dibekukan, simpan dibahagian sayur pun tidak mengapa.

Ada alamat dibungkusannya, jadi senanglah nak cari kedainya. Saya dah cuba, ianya sedap dan menyelerakan, kalau nak cuba, cubalah, saya pasti anda tidak akan menyesalnya.



Boleh nampak alamat kedainya kan...kan kan....

Tengah menulis entry pun boleh pekena....best wooooo.....ahakss



...

No comments:

Post a Comment