Sunday, September 22, 2013

Nasi Ambeng Di Taman Melawati

Nasi ambeng ni sebenarnya makanan popular orang Johor dan baru-baru ni aku dan family singgah disebuah cafe yang dikenali dengan nama RK Recipe Cafe & Catering. Cafe ni terletak di Taman Melawati, kawasan blok perniagaan baru, hendak kesini mestilah melalui kawasan perniagaan Taman Melawati dahulu. Kalau dari arah Gombak, belok ke ke kiri dan terus ke belakang melepasi sebuah kedai tomyam, tak ingat nama dia, lapar masa tu...he he he... Cafe ni terletak ground floor, senang nak cari, u turn pada bagunan paling akhir, bila melepasi kawasan hutan sebelum jumpa parking lot besar, boleh nampak cafe ni disebelah kanan.

Kawan-kawan yang rekomen suruh mencubanya termasuk owner dia, owner dia ni rupanya kawan aku sejak sekolah rendah, aku selalu nampak dia kat TV cuma kali ni baru jumpa depan-depan, memang handsome orangnya...ha ha ha. Owner laki bini memang peramah, itu aku tak nafikan, masakan pula bagi aku yang mencuba nasi ambeng, memang terbaik. Menyamai dengan rasa yang pernah aku cuba di Pasir Gudang dulu. Boleh repeat lagi cuma dek kerana faktor jarak, tak boleh aku datang selalu, 2 3  bulan ok kot.....




Nama kedai, jangan lupa... alamat dia sekalilah....B7-G-2, Gaya Commercial Centre, Taman Melati.

Nasi ambeng sudut depan...yang ni menu untuk sorang yea, bukan 4 orang...

Dari sudut belakang...ianya dihidang dengan set untuk seorang, berdua dan berempat. Bertiga tiada, tak tahu kenapa dan aku takde lak tanya...he he he...

Inilah ownernya, kawan sekolah rendah aku semasa di SK Padang Tembak, KL. Thumbs up untuk masakan beliau, aku dan family try juga masakan western dia, memang berbaloi untuk kemari, soal harga subjektif pada semua orang, bagi aku ianya berpatutan. Tq Saudara Riezman, layanan yang baik, makanan yang terbaik dan paling penting hati yang baik.


...

No comments:

Post a Comment