Saturday, May 14, 2022

Bariatrik - Part 8

 Sleep Study

Balik dari HAT KL tadi memang rushing giler, kereta Viva anak dara saya yang wife guna pagi tadi rosak tengah jalan waktu beliau nak pergi ke sekolah, nasib baik ada adik ipar datang membantu untuk menghantar beliau ke sekolah, kereta biarkan tepi jalan, nanti saya yang akan uruskan. Dalam perjalanan balik ke Seremban, saya call towing dan bengkel sekali, minta standby, nasib baik kunci spare Viva ada kat rumah, tak payah saya pusing2 ambik kat sekolah wife. Sampai ke tempat kejadian, towing belum sampai, hampeh tul, janji 11.15, 11.30 baru sampai. Rasa nak cekik2 aje.... Settle satu bab, towing bawa Viva ke bengkel, saya ke sekolah wife untuk menjemput dia balik, tah apa lagi syarahan dia kali ni, mesti dia suruh jual Viva ni padahal dulu dia yang beriya-iya nak beli kereta ni...ha ha ha


En Daniel dari The Airstation call untuk confirmkan masa penghantaran alatan untuk sleep study saya malam kang, saya minta beliau hantar jam 5.15 petang, nasib baik dia ikut time Amerika, pkl 5.15 dia dah sampai depan rumah. Dia explainkan saya secara detail penggunaan alatan ni, siap tanya saya macam mana saya boleh contact syarikat dia untuk membekalkan alatan ni, apa lagi...saya gorenglah...ha ha ha..


Pertama kali guna alat ni, memang saya tak boleh tidur, sejam sekali saya terjaga, rimas betul bila pakai nasal prong ni, macam manalah perasaan anakanda Wafi dulu pakai, dia pakai sejak hari kedua lahir sehinggalah berusia 27 hari, itupun selepas balik dari IJN. Pipi dia ada banyak kesan gam selotape, bekas gam nasal prong, taknak bagi tiub ni terekeluar dari lubang hidung. Memang saya rimas giler, pukul 3 pagi saya buka alat ni, nampak gaya kena try esok pulak, harap2 dipermudahkan. 


Memang saya tak selesa, kita biasa tidur berguling2 cam komando, pakai alat ni, kena tidur sesopan2nya...memang tak arrrrr




Ni alatannya,, jangan tanya apa nama benda tu, den pun tak kenal...tahu pakai aje...ha ha ha..



...

No comments:

Post a Comment