Thursday, August 6, 2015

Ikan Patin Masak Lemak Tempoyak, Samudra Exotic

Sebelum ramadhan yang lalu, saya sempat berkunjung ke sebuah restoran di Kg Baru, restoran ini dikatakan menyediakan masakan ikan sungai untuk Presiden Obama semasa lawatan beliau ke Malaysia dulu. Saya berkesempatan merasa sarapan pagi sahaja kerana terlalu sibuk dengan urusan anak di IJN, alhamdulilah anak pun dah beransur ok, baru dapat saya bercerita sikit kat sini, kalau tak,dua bulan beku dirumah...


Masa saya pergi tu restoran ni menyediakan pakej sarapan pagi serendah RM5, makanlah sebanyak mana pun tapi bayar RM5. 


Bersama pemilik restoran yang juga merupakan adik beradik, chef disebelah kanan sekali. Seronok dapat duduk semeja dengan mereka dan berbual tentang pengalaman dan amanat arwah ayah mereka tentang konsep cara jualan yang sesuai. 


Ni pintu masuk, comel n cenonit aje tapi jualannya...jangan tak sangka.

Insyallah saya akan cuba kembali lagi untuk makan tengaharinya. Maklumlah, dapat try sarapan aje, lunch belum lagi sebab masa lunchlah paling best rasa ikan patin masak tempoyak dan sebarau goreng kunyit. Terliur dah ni...ki ki ki..


...

No comments:

Post a Comment