Friday, March 13, 2015

Putu Bambu Durian - Bukit Rambai

Hari ni ikut wife beli barang-barang dapur, selalunya beliau pergi sendiri, masa nak parking nampak ada signboard tepi jalan tulis putu bambu durian dan saya pantang sebut durian. Nampak putu bambu ni dijual atas lori kecil, dalam hati berkata, habis ni kang kita singgah beli...ahakss

Satu jam juga membeli belah kali ni, selalunya saya lepak dalam kereta aje, biasalah orang lelaki, mana suka tempat-tempat sesak ni, baik lepak kat kedai kopi aje sambil tunggu wife shopping tapi saya ni jenis baik dan berjimat, lepak dalam kereta lagi best...he he he..boleh tidur...



Yang ni putu bambu perisa pandan



Yang ni pulak putu bambu perisa durian.


Setiap bungkusan dijual dengan harga RM3, kalau bubuh cokelat, dia jadi RM3.50, masa saya beli, dia dah siap pack2kan jadi putu bambu ni ada sejuk sikit pasal dah lama siap, kalau nak makan putu bambu atau putu piring, ianya sedap dimakan panas-panas, baru panjang muncung bibir meniupnya..he he he.. Soal rasa, bagi saya ianya menepati selera saya, manisnya, rasa duriannya juga pandannya, kenyanglah bagi seorang dewasa makan terutama saiz saya, kalau saiz wife saya, dua orang dewasa boleh kenyang. 

Waktu operasi jangan tanya, saya hanya beli dan belah..ha ha ha, gambar lori yng jual ni pun lupa nak ambik, tapi boleh nampak signboard pada lori ni tulis putu bambu durian atau pandan. Masa saya beli, lori ni berniaga kat Family Store Bukit Rambai dan Family Store ni baru dibuka kat Bukit Rambai ni dalam 8 bulan lepas rasanya. Dijual waktu siang, malam saya tak pernah nampak, mungkin beliau berniaga di pasar malam atau berehat. Selamat mencuba...


...

No comments:

Post a Comment