Monday, March 30, 2015

Cakoi Cheese - Bukit Rambai

Petang tadi hantar anak ke sekolah, Aiman dan Ikhwan ada latihan hoki, wife pesan minta tolong bungkuskan cakoi cheese, saya tanya semula, kat mana nak beli cakoi cheese ni, dia kata kat kedai yang sama jual goreng pisang cheese kat Sek Keb Taman Bukit Rambai tu... Dalam hati berkata dengan seribu kemusykilan...cakoi cheese?



Mula-mula macam tak percaya tapi bila pergi dekat stall tu..ni banner dia..



Yang ni banner belah depan, list ni panjang, saya ambik untuk cakoi cheese aje...he he he




Cakoi dan kuih-kuih lain yang sudah dimasak, diletakkan dalam bekas plastik besar, kira macam display unit atau cabinet, nampak kemas dan bersih.



Cakoi ni dipotong tiga dengan besar dalam 2 inci, ditabur susu, serbuk ajaib dan disangat dengan cheese, rasanya dari jenis mozarella kot. Harga sebungkus adalah RM3.00




Bagi pembaca puashati, saya beli sekali goreng pisang cheese untuk dibuat perbandingan isinya. Goreng pisang cheese ni berharga RM4 sebungkus. Ada dua lapis, kira-kira ada 8 keping goreng pisang didalamnya. Seperti biasa ianya sedap dimakan panas-panas. 


Saya suka beli goreng pisang cheese kat stall ni, ianya bersih, teratur dan sedap, dalam banyak-banyak tempat yang saya beli goreng pisang cheese, di sek keb tmn bukit rambai ni lah yg paling kemas dan menarik. Yang lain, kebanyakkannya...kalau askar kata, kuih tak reti baris...ki ki ki..berterabur..

Cakoi cheese ni sesuatu yang baru, bagi saya ianya sedap juga, rasanya blend juga dengan adunan cakoi ni sepertimana goreng pisang cheese. Kalau masa beli panas, bila dah balik ianya jadi sejuk sebab tersimpan dalam kereta aircond dan jarak perjalanan ke rumah pulak mengambil masa, saya rekomenkan masuk semula dalam microwave, letak 1 min dah memadai, kemudian rasalah sendiri...mesti mulut kumat kamit meniupnya...ha ha ha... Selamat mencuba.


...

No comments:

Post a Comment