Friday, February 27, 2015

Ais Krim Pasu, Klebang

Sekarang dah banyak ais krim pasu dijual di Melaka terutama di Dataran 1 Malaysia Klebang, macam2 design ada, memang nampak real, saya dah try, mulanya rasa cuak nak makan tapi sebab dah tahu origin kandungannya, apa lagi...makan sepuasnya. Kreatif dan unik penjual sekarang, ada saja idea mereka dan pembeli pulak ramai maka jadi larislah aiskrim ni. Dijual berbeza-beza harga, di Klebang dalam RM5 sepasu, ditempat lain saya dimaklumkan ada yang dijual antara RM8 hingga ke RM10, agak mahal juga yea.

Ada juga pembaca didalam FB komen yang bekas pasu ni bukan jenis food grade, ianya jenis bio grade yakni untuk tanaman bukan untuk isi makanan namun nampak laris semacam juga, ada yg letak lapisan plastik pada pasu ni dan ada juga yang letak cawan polistrene, sebenarnya sama aje, letak lah dalam bekas apa pun, kalau tak kena gaya, arwah juga...he he he..

Entry kali ni nak menceritakan topik aiskrim juga, maaflah kalau saya tak letak gambar aiskrim pasu, rasanya semua dah pernah lihat aiskrim pasu ni dan terbaru, ais krim lesung. Adik ipar saya post gambar ini jadi saya tempekkan lah kat sini...



Gambar abang ni sekadar gambar hiasan yea.


Lokasinya saya tak tanya pulak tapi rasanya macam tak boleh popular aje, kalau aiskrim pasu tu ringan, boleh gak bawa makan sambil jalan-jalan anak kat tepi pantai atau tepi shopping complex tapi kalau dah berat macam ni, muntah darah juga kalau bawa jalan-jalan tepi pantai, nak pegang aje dah guna dua-dua tangan. Rasa macam pelik pulak, harap ianya tak jadi ikutan rakyat Malaysia, kalau ada juga yang bawa lesung ni tepi pantai...tak dapek den nolongnya. Dan gambar di bawah pula adalah kreativiti yang tersendiri, aiskrim juga, yang terbaru dan sukar ditemui dipasaran sekarang....tengok lah...



Ais krim kuali.....ki ki ki....



....

No comments:

Post a Comment