Monday, October 27, 2014

Goreng Pisang Cheese

Ini fenomena baru yang saya lihat di Melaka sekarang, baru beberapa minggu benda ni berlegar-legar di alam maya, maka saya pun teringin mencubanya. Lokasi pertama adalah di Bukit Rambai, kedudukannya betul-betul diluar pagar sekolah antara Sekolah Menengah Taman Bukit Rambai dan Sekolah Rendah Taman Bukit Rambai. Kebetulan anak saya bersekolah di Sekolah Rendah Taman Bukit Rambai maka senanglah, hari-hari saya lalu depan gerai tu. 


Ramai pelajar sekolah akan singgah membelinya, gerai ni bukan sahaja menjual goreng pisang cheese, kuih-kuih lain dan juga air turut dijual sama.



Kat banner dia aje bila tengok, pasti meleleh air liur dibuatnya...



Ini goreng pisang cheese biasa, bukan goreng pisang cheese cokelat, harga RM4 satu bekas dengan 9 ke 10 keping pisang goreng yang kemudian disagat cheese diatasnya.  Ni pisang jenis pisang nipah, tempat lain pisang dia mungkin jenis lain.



Ikhwan kalau makan mesti satu bekasnya...tak boleh kongsi...



Aiman pun sama...



Wife dapat jamah 3 keping aje, tak boleh lebih...he he he...



Den jangan tanya, satu bekas memang tak cukup...ha ha ha...

Setahu saya ada dua lokasi menjual goreng pisang cheese ni, satu di Bukit Rambai dan satu lagi di Peringgit yakni jikalau kita menghala ke masjid negeri dari arah Cheng, kedai dia sebelah kiri selepas Melaka Central. Yang ni saya pernah try sekali, dia gunakan campuran pisang nipah dan juga pisang tanduk. Bukan nak kondem, saya lebih gemar beli yang di Bukit Rambai berbanding disini. Cubalah sendiri dan nilai, saya tak mempromosikan mana-mana kedai sebab saya tak dapat komision, yang penting anda mencubanya sendiri. 

Selamat mencuba....ahakss



....

No comments:

Post a Comment