Monday, February 3, 2014

Western Corner @ EPL Cafe & Bistro, AU3

Ada seorang sahabat RMC telah membuka sebuah kedai tomyam di AU3, Keramat/ Setiawangsa. Perniagaan tomyam ini sudah beroperasi hampir 8 tahun dan hanya baru-baru ini sahaja saya mengetahuinya. Beliau ni seorang yang low profile, tak banyak cerita tapi dari gaya luaran nampak kelihatan seperti seorang mafia macam filem Castello tapi sebenarnya tidak. Beliau berasal dari Melaka sama seperti saya cuma beliau terus menetap di Keramat ni selepas meninggalkan RMC pada tahun 1987 dulu dan ramai kawan-kawan saya tahu bahawa beliau ni golongan double barrel...ha ha ha..

Baru-baru ini juga sebagai langkah mempelbagaikan lagi menu beliau selain masakan Thai, beliau telah membuka satu lagi segmen dikedai beliau dengan masakan barat atau dijadikan Western Corner. Memulakan operasi pada 1hb Feb 2014 dengan menjadikan tarikh 1hb Feb sebagai satu langkah permulaan bagi pelbagai maksud dan kenangan...tentunya hanya segelintir sahabat sahaja yang memahami maksud tersebut. Berpeluang mencuba sendiri masakan barat air tangan seorang lagi sahabat RMC yakni Op Hj Khairuzzamani atau dikenali sebagai Chef Joe tentunya membuatkan saya hilang arah, Chef Joe dulunya bekas Chef hotel di Brunei, PJ dan di Pahang kini mengabadikan diri dalam suasana yang damai di AU3. Sos black pepper beliau antara yang digemari saya sejak dulu dan kini dengan wujudnya Western Corner di EPL Cafe & Bistro, AU3....saya sudah mampu melenyapkan kempunan saya sejak 9 tahun yang lalu...he he he...

Beroperasi dari pukul 6 petang sehingga jam 1 pagi dan tutup pada setiap hari Isnin, menjanjikan hidangan terbaik western food dengan pilihan menu yang pelbagai, apa yang tertulis didalam menu disini, saya telah mencubanya, dari western corner hinggakan ke masakan Tomyamnya. Menu pilihan western saya semestinya lamb chop dengan sos black pepper, dimasak "weldone" dan masakan thai pula, saya mengemari nasi goreng kampung...kampung lebih...ha ha ha.... nasi goreng kampung dengan sup ekor, tidak lupa telur dadar sekali, terasa macam makan dirumah bini muda.... Bagaimana untuk kesini..??, bertanyalah dengan pakcik google, beliau lebih tahu dari saya...ahakss


Chicken chop dengan kuah black pepper banjir stail...he he he...


Lamb chop...kegemaranku...tangkap leleh kan..kan kan...


Chicken chop kuah kurang..sesuai untuk kanak-kanak juga.


Bersama Chef Joe aka Op Hj Khairuzzamani A Coy


Sup ekor ku...dihidangkan dalam kuali..bukan claypot...


Bersama antara sahabat-sahabat RMC yang turun padang memberikan sokongan, aku sokong makan aje...ha ha ha...

Sekali lagi, soal harga dalam entry aku ialah ianya bersifat subjektif, lihat menu sebelum order, jangan menyesal kalau time bayar kita rasa ianya mahal tapi kalau soal rasa disini...saya jamin anda dan family takan rasa menyesal......dijamin best punya....ahakss...


...


No comments:

Post a Comment