Wednesday, February 26, 2014

Murtabak Kambing Bukit Rambai

Bukanlah bertujuan untuk mengagong-agongkan kedai mamak tapi rata-rata orang lelaki kat Malaysia ni, diaorang suka melepak kat kedai mamak. Nak kata ada awek cun atau mengancam...takdelah pulak...hanya jantan Pakistan atau bangla adalah...ha ha ha... Dikhabarkan di Melaka ni ada kedai mamak yang menjual murtabak kambing yang best, kalau buat buka puasa memang ngam aarrr... dah lama saya nak cuba namun tak berkesempatan dan hari ni sempena cuti setahun, saya berkesempatan mengunjungi kedai mamak tersebut.

Restoran Maulana ni ada dua cawangan, satu di Bandar Baru Sungai Udang, berdepanan dengan penjara Sg Udang dan satu lagi di Bukit Rambai. Yang di Bukit Rambai ni baru sebulan beroperasi, kedai masih baru jadi kelihatan semuanya baru dan bersih, diharapkan dah lama-lama nanti jangan pulak jadi lain. Saya order murtabak kambing dengan teh tarik, air standard jejaka tampan malaya. Kuah pula saya minta kuah kari dan juga kuah dal, nak buat perbandingan rasa. Sampai aje makanan...macam biasa...gambar dulu...he he he....


Tebal isinya...mengah juga saya nak menghabiskannya....

Terletak di Taman Rambai Jaya, tepi jalan utama aje.

Soal rasa, bagi saya ianya sedap, harga pun agak berpatutan. Murtabak ni saya lebih suka ianya dicicah dengan kuah kari berbanding kuah dal. Menangkap dia lain sikit. Setakat pemerhatian saya, kedai ni macam kedai mamak dan penjaganya takde pulak pakai benda-benda yang meragukan maka bolehlah tuan-tuan mencubanya. Macam biasa, kalau sedap, boleh lah kita repeat lagi, kalau tak sedap....toksah mai lagi.



...

No comments:

Post a Comment