Tuesday, November 6, 2012

Steamboat Restoran Api-Api @ Melaka

Birthday anak bujang aku adalah pada 28 Oktober yang lalu, macam biasa kami akan sambut birthday ahli keluarga kat luar kalau ada fulus lebih, kalau fulus kurang, makan kat rumah ajelah. Topik kali ni bukanlah nak bercerita birthday dia tapi lebih kepada kedai yang kami pergi makan tempohari. Kedai ni berkonsepkan steamboat dan grill macam yang aku selalu pergi, lokasinya berdekatan dengan Jayajusco Bandar Melaka yang bersebelahan dengan Tesco Melaka Central. 

Kalau nak bagi bintang, aku bagi 3 bintang untuk keseluruhannya, dekorasi aku bagi 4 bintang, suasana dan mood 4 bintang, pilihan makanan 3 bintang dan pilihan sos pencicah, aku bagi 1 bintang aje. Sebenarnya kalau makanannya diletakkan seratus jenis pun tapi kalau kuah cicahnya hanya sos cili, thousand island dan kuah cili kicap, memang aku tak nak datang lagi, berbanding dengan Steamboat House Senawang, pilihan sos aje kita dah tak tahu nak pilih yang mana satu inikan pula pilihan makanannya. Setiap kedai berlainan tauke begitu juga berlainan setting tapi bagi aku, terus terang lepas ni tak menyinggah lah lagi kecuali ada orang belanja...ha ha ha.... Macam biasa, jangan percaya dengan apa yang aku tulis, pergi sendiri dan rasa sendiri lepas tu nilailah sendiri, best atau tidak???...Ado Den kisah...ahakss 


Caj dia, dewasa rm24 dan kanak-kanak rm9.90.

Dia ada dua bahagian, satu dalam bangunan dan satu lagi bahagian luar, luas juga kedai ni. Boleh muat dalam 24 keluarga dalam satu-satu masa.

Bahagian dalam,  kedai lain guna meja bulat tapi kedai ni guna meja empat segi.


Sebelum...

Semasa....

Dannnnnnn....Sesudah....ahakss

Happy birthday buat anakku, Muhammad Syafiq Nor Zaidi yang ke 16 tahun, semuga menjadi anak yang soleh dan berguna. Aminnnnnn...


...

No comments:

Post a Comment