Sunday, September 23, 2012

Cendol Leman Dawi Lagi

Cendol Leman Dawi di Senawang, Negeri Sembilan terkenal dengan 2 perkara, yang pertama kita bayar cendol pertama dan untuk cendol yang ke dua atau tambahan seterusnya...ianya adalah free. Perkara yang kedua adalah pemiliknya yang saya panggil Bro Leman Dawi , buku geografi dan sejarah bergerak..he he he..beliau boleh tahu info setiap negeri seperti jumlah penduduk dan keluasan negeri tersebut dan ada antaranya nama asal Negeri tersebut. 

Bagi aku rasa cendol ni boleh tahanlah, aku lagi suka cendol kat Jam Besar Melaka cuma kelainan disini adalah tambah cendol free...itu aje, ais batu lak bukan jenis dikisar, tu yang aku kureng skit tapi terpulang pada pandangan dan citarasa masing-masing. Kalau nak rasa keunikkan rasa dan pemiliknya, jemputlah datang ke sini. Dalam entry terdahulu aku dah pernah masukan tapi takperlah kali ini aku upgrade lagi..he he he..Tak suka?....Ado Den Kisah....ahakss



Sedang beratur, tengok senarai harga dia, murahkan...


Aku pun order banyak pasal mai dengan family, kalau aku sorang-sorang, singgah pun aku tak berani...segan...ha ha ha..

Cendol pulut kegemaran aku, nasib baik aku tak gagap....

Bro Leman Dawi sedang menerangkan asal usul Negeri Terengganu...Buku nota banyak wooo dalam apron dia...



...

No comments:

Post a Comment