Wednesday, October 5, 2011

Udang Kuala Sepetang

Kalau nak pergi makan mee udang ataupun sambal udang kat Kuala Sepetang, Negeri Perak mahu makan belanja yang besar kalau aku yang datang dari Melaka namun bak kata orang tua-tua, kalau dah rezeki kita, memang rezekilah. Balik dari bulan madu kat Tiara Beach Resort baru-baru ni, adik ipar aku yang menetap di Taman Mantau Indah mempelawa singgah ke rumah dia, kebetulan lepas check out, aku ke rumah kawan tapi dia takde, memandangkan jadual seterusnya masih lewat lagi maka kami reroute perjalanan ke rumah dia.

Rupa-rupanya dia baru balik dari cuti-cuti Malaysia ke Pangkor, Perak. Dibawanya ole-ole sepanjang percutian disana dan kami sekeluarga orang pertama merasa buah tangan dari sana. Tengoklah apa yang kami makan dirumahnya...ahakss



Udang masak sambal...

Butter prawn kuala mantau...ha ha ha...

Rendang ayam kampung....mercik

Peberet anak2 termasuk aku juga..... dadar de tluq....

Set lunch kami...ha ha ha......

Syukur pada NYA yang memudahkan urusan aku sepanjang percutian hari tu, terima kasih pada adik ipar yang sudi membanjer kami sekeluarga, sesungguhnya ini semua rezeki dari yang maha esa dan aku bersyukur sesyukur syukurnya.

...

No comments:

Post a Comment