Monday, February 21, 2011

Konvoi Layang si Layang 2011

Buat pertama kali nya pada minggu lepas, aku mengikuti konvoi kenderaan yang sama species  cam milik aku anjuran sebuah kelab permotoran yang dikenali dengan nama Kelab Pemilik MPV Nazaria Malaysia yang mempunyai website rasminya www.riafamily.my . Ahlinya terdiri dari pelbagai kaum dengan background yang berbeza-beza walaupun sedemikian mereka mempunyai minat dan hobi yang hampir sama selain kepala diaorang gila-gila skit kira ngam dengan kepala aku juga. Banyak gambar yang diambil semasa konvoi tu termasuk ketika di Pesta Layang-Layang Antarabangsa Pasir Gudang dan banyak juga yang aku tak boleh pamerkan kat blog ni, walaupun takde aksi terlampau tapi Ado Den Kisah.....ha ha ha..


Syima dan Fatin kat RnR Machap, on the way pergi, tengok background.....caya lah....

Depan kedai, kalau dah 100 plus kat tangan maknanya dah konyanglah tu.

Dari kiri : Bro Shamsul aka Temiang..kui kui kui, Dato Azizan dan Datin, orang kuat area Taman Tuanku Jaafar ni. Dengar nak sambar Alphard atau Merc...mercik tu.

Masa kat Higway Senai yang baru menghala ke Cahaya Alam, kereta Bro Shamsul overheat, berhenti jap membantu beliau, mungkin kereta kurang kena lenjan atau long distance buat enjin semput. Next time kena try Penang lak..ahakss

Pakar-pakar penasihat tak berlesen, payung aje besar...tolong lah weiiiii..kui kui kui

Ikhwan siap posing tepi enjin, sah anak abah.

Baru sampai ke Hotel penginapan, dekat area Masai, nama Hotel....Le Garden , macam biasa, ambik gambar ajelah kerja kitaorang, kamera free..ha ha ha..

Sembang-sembang dulu, kang baru shopping...adoiiiiii.

Banner rasmi.....

Petugas tak rasmi....kah kah kah...kerja berat yea bang!!!!

Dari kiri: Ustaz aka Sharkawi dari Melaka, Tuan Penguasa Pasir Gudang Tuan Pulis, Bro Merlin dari Seremban 2 memerangkap jurukamera rasmi keluarga aku...cabuttttttt

Baru sampai ke Tapak Pesta Layang-Layang, nasib baik kami awal, parking banyak kosong.

Deretan kereta kami yang terlibat dalam Konvoi Layang si Layang 2011. Cuba kira berapa???

Macam biasa, bergambar bersama keluarga lah buat kenang-kenangan, entah bila lagi boleh join konvoi macam ni, selalu jadi koboi aje.

Kawan sekerja yang berjaya aku tarbiah suruh join konvoi ni, En Shariman dan keluarga beliau yang sporting cuma anak sulong beliau aje demam sepanjang konvoi ni, kesian dia.

Sticker bumper rasmi...mercik gak...

Sessi taklimat untuk semua pakar DSLR, peraturan pertama tak boleh ambik gambar skodeng, bahana menanti....ha ha ha

Tadi geng DSLR dan yang ni geng Kamera Digital Cap Ayam...kui kui kui...

Bergerak ke tapak pesta setelah buas bergambar kat car park....ish ish ish

Ni Syafiq punya kerjalah ni, dahlah hilangkan belon spiderman ayah, siap kau.

Ikhwan berposing lagi.

Aiman pun sama tapi balik aje Johor, demam lak dia, asyik muntah aje dalam kereta, penuh satu beg plastik. Nasib baik tak teruk.

Pakar penaik Layang-Layang dari Melaka, guna jari pun boleh...ahakss

Family photo...bukti kami dah sampai.

Acu cuba cari benda tersembunyi...ha ha ha...

First time jumpa, JCB sebagai pemberat, berat juga Layang-Layang kast sini yea.

Petugas rasmi yang sibuk bertugas, dengar kata Zaha dah kautim, boleh masuk padang larangan....last-last kena halau...kui kui kui...

Dengan pakar-pakar DSLR dalam konvoi kami, kesian kat En Nor Azman aka Pop, kereta beliau terlibat dalam perlanggaran 12 buah biji kenderaan semalam (beliau tak ikut konvoi tapi ikut koboi), beliau kereta yang ke 8 dan alhamdulilah beliau sekeluarga selamat, tak cedera. Kena mandi bunga juga pasal bila tengok kereta beliau, banyak kesan calar balar, sah!!! beliau kaki langgar juga....ha ha ha..

Posing lagi....

Anak-anak aku ni, orang datang dari jauh nak tengok layang-layang, diaorang bantai main bola sakan, kat Melaka pun boleh..hampeh tullll.

Kincir angin yang menarik perhatian ku, kuat juga angin kat sini rupanya, memang sesuai jadi tapak pesta layang-layang.

Dah habis semua aktiviti konvoi, aku ronda-ronda kawasan sekeliling Masai ni dan terjumpa lah ni...power beb!!, sedap beb!!!.... rugi hangpa tak test, kalah cendol Leman Dawi....ahakss

Konvoi Layang si Layang secara rasminya ditamatkan pada pukul 3 petang bertempat di rumah Tuan pulis, selepas kenduri doa selamat beliau, dijamu dengan Nasi Ambeng buat pertama kali juga membuatkan aku menghormati budaya dan sambutan rakan-rakan yang kebanyakkannya dikenali hanya melalui forum di internet dunia tanpa batasan, pergaulan ini dan persahabatan ini benar-benar membuka mata dan minda keluarga aku, wang bukanlah segala-galanya tetapi sillaturahim itu menjangkaui semua yang kita fikirkan. Tabik hormat dari saya buat rakan-rakan yang terlibat dalam Konvoi Layang si Layang 2011 ni, dari mula hingga akhir, penginapan, makanan, pakaian, kawalan lalu lintas dan marshall serta semangat yang dipamirkan, anda buat anda dapat, anda hadir anda hebat, sehebat persahabatan kita. Tq tuan-tuan.


...

2 comments: