Thursday, December 23, 2010

Sister Popiah, Alamanda, Putrajaya

Sebelum berpindah ke Melaka dari Seremban, ketika itu aku kerja dengan Putrajaya Acres Sdn Bhd berpejabat di Pintu Satu, Putrajaya. Dan sebelum syarikat tu berpindah ke Taman Sg Besi Indah, Seri Kembangan, Alamanda adalah merupakan salah satu kawasan jajahan taklukan ku yang tidak rasmi, jajahan-jajahan lain adalah seperti Kedai Mamak Precint 9, The Mines Shopping Complex, Carefour Seri Petaling, Klinik Segara dan perbagai lagi, susah nak ingat sekarang pasal banyak dah aku serahkan pentadbirannya pada kerajaan majapahit yang lain..ha ha ha..

Adalah satu kemestian untuk aku lepak kat sini time lunch ataupun time yang aku suka, selalunya tak lama, makan 2 3 jam jugalah. Memandangkan tugasan rasmi aku banyak berlegar disekitar Jabatan Imigresen, Pusat Khidmat kontraktor, Kementerian Kewangan dan Putrajaya Holding kat Boulevard Putrajaya. Aku juga selalu berurusan dengan Jabatan Pengangkutan Jalan dan Kementerian Sumber Manusia di Parcel D maka ruang untuk mencilok amatlah besar ketika itu. Sebab dekat pun ia juga.

Bila dah lepak lama kat Alamanda, selalunya aku akan order popiah ranggup ni. Tak mahal, 2 ketul baru RM5.50 dan paling terbaru aku makan masa lepas menghadiri Majlis Tahlil rumah Op Cret minggu sudah. Kalau 2 ketul ni dah boleh buat aku kenyang maknanya popiah ni besar ler, tu sebab harga dia ada mahal skit. Ianya akan rasa ranggup kalau kita makan kat situ, bila tapau bawak balik, dah tak sedap skit mungkin pasal ranggup dia dah lemau kot, syima pun cakap macam tu. Ianya ada beberapa aksesori untuk ditambah kalau kita nak kan kelainan, selalunya aku order yang biasa-biasa aje, kalau nak upgrade bolehlah order dibubuh cheese ataupun dibalut dengan telur. Ikut selera masing-masing.



Sister Crispy Popiah

Ranggup dan menyelerakan, enak makan disitu bukan di tapau...ahakss

Kalau ke mari, adalah tidak sah kalau aku tak order, bak kata orang macam tak lengkap kunjungan kita kalau tak pekena. Lagi satu pasal aku suka tengok pelayan dia, tak sombong dan tak berlagak seolah-olah memahami naluri setiap pengunjung. Sampai aku pun tak tahu nak panggil dia apa, kakak atau abang?....


...

No comments:

Post a Comment