Monday, December 13, 2010

Pameran Satu Daerah Satu Industri (SDSI).

Dah seminggu pameran ni diwar-warkan, lokasinya pun tak jauh dari rumah aku, hanya di MITC, Ayer Keroh kira-kira 15 minit perjalanan dengan kereta. Syima sms mengajak aku pergi lepas kerja kang, selepas check wallet dan tenaga dalaman, aku reply ok, harap pameran ni tak sesak macam pameran-pameran yang lain, semalam waktu balik dari ronda-ronda Kota Melaka dengan kak Teh dengan ibrahim, takdelah jem sangat area tu, harap-harap hari ni pun ok juga. Banyak cenderamata yang kami terima, selain pelbagai informasi industri makanan atau kraftangan setiap daerah disetiap negeri, aku paling minat bab homestay. Rasanya rumah aku kat Seremban tu aku nak jadikan Homestay dan konsepnya samaada konsep hiasan ala rumah orang Negeri Sembilan atau orang Melaka dan masih dalam peringkat kajian dasar dulu. Lagipun masih ada orang sewa, kena tunggu kontrak tamat dulu kot.

MITC tapak pameran bagi sebarang pameran atau expo, kira sama taraf dengan PWTC juga lah, Melaka Boleh!!!..ahakss

Depan booth Negeri Sembilan

Depan booth Negeri Sabah, planning nak gi sana bulan Disember 2011, insyallah kalau mampu.

Pandai bergaya dah anak aku sorang ni.

Kraftangan bakul buatan Negeri Melaka.

Bakul buatan Negeri Sembilan.


King and dayang-dayangnya...ahakss

Terjumpa sahabat RF, saudara Norhaim yang pernah join Trip Ulu Dong lalu.

Berkelah kat carpark sambil pekena keropok lekor...santai

Aiman ngan Ikhwan makan banyakkkkkkkk....

Sempat posing kat keta Hot FM.

On The Way balik....abis dah.

Banyak pameran rupanya kat Melaka ni, kena peka selalu selain dengar info di media massa dan dari poster atau banner yang digantung, kalau tak memang kita akan terlepas. Dengarnya pameran SDSI ni akan diadakan di Negeri Sembilan pulak selepas ini maka apo laie, let's go...ahakss


...

No comments:

Post a Comment