Wednesday, December 22, 2010

OPA Day 1997

Masa ni nak pergi menembak Pistol HKP9S kat lapangsasar belakang tempat merempuh halangan 6 kaki, sekarang dah jadi kuarters kediaman staff UPNM. Dokong anak pertama Muhammad Syafiq, tak sampai setahun rasanya umur dia.

Masa zaman-zaman awal menembak during OPA Day, kita pakai pistol aje pastu time change people change, tukar ke M16 sampai kini. Ada sekali MTD ubah pakai Styer, bila ada ramai op komplen pasal zeroing dia banyak ke tebing, aku suruh Pegawai Tapak Tembak tukar ke M16, depa pun tukar, ha ha ha... boleh pakai lagi pangkat aku time tu, ingat dah expired...ahakss 

Depan pavilion, dulu pameran senjata, artileri dan kemudahan klinik pergigian bergerak banyak bersusun kat sini, kira gempak jugalah kalau family atau sedara mara mai tapi lah ni yang bersusun adalah khemah jualan makanan. Kalau ada pun sebijik Land Rover, itu pun yang digunakan MP buat hantar makanan ke khemah VIP ditengah padang...ha ha ha..

Kalau drive benda ni kat tengah  bandar Melaka , mesti glamour aku. Depan aku si salihin, anak kakngah, sekarang baru habis SPM, orang dia tinggi dan handsome, muka pun ada iras-iras Leslie Cheung, dulu cam anak cina jual belimbing kat balakong aje...errrr...cabuttttttttttttttttttt

Syimaku sayang, isteri tercinta di tahun 1997 , saja aku scan sekerat aje kaki dia, kalau tak selipar jepun pun keluar, dressing masa tu simple aje, tak glamour mahupun menonjol, kira low profile lah, sekarang jangan tak tahu, beza memang banyak berbeza, masa yang berubah turut merubah gaya dan cara manusia. Apa-apapun aku bersyukur dapat isteri yang begitu memahami, masa dulu mana aku pergi dia nak ikut, sekarang dah tak lagi, beliau lebih suka duduk kat rumah jaga anak-anak aje tapi ada kawan aku 2 orang kat D coy lagi best, sampai sekarang bini diaorg sanggup ikut mana diaorg pergi, bukan ikut pasal sayang tapi ikut tak percayakan suami..ha ha ha........errr ....cabuttttttttttttt ..ehhh Ado Den Kisah!...ahakss





...

No comments:

Post a Comment